Komu je kurz určen:
Pracovníci oddělení kvality nebo oddělení, které se podílí na řešení a realizaci reklamací (zákaznické, dodavatelské, interní).
Obsah kurzu:
8D Report se zabývá systémem a procesem řešení reklamací/ neshod. Účastníci školení budou aktivně zapojeni do WS (interaktivní formou), kde si vyzkouší prakticky jednotlivé kroky metody používané ke zlepšení kvality ve výrobě a k řešení problémů napříč procesy. Budou aktivně zapojení do metodiky Ishikawa, kterou budou řešit analýzu neshody/reklamace.
• Seznámení s metodikou 8D
• Seznámení s metodikou Ishikawa
• Seznámení s metodikou 5 x proč
• Cyklus PDCA
• Týmové řešení reklamace (WS)
• Zpracování výstupů z WS
Cíle kurzu:
Účastníci se naučí správně používat metodiku 8D, znát metodiku Ishikawa. Na praktickém řešení reklamace si vyzkouší reálné řešení problému s výstupem pro interní management/zákazníka.