MISTR manažerem - Role a náplň práce vedoucího týmu

MISTR je pozice mezi dvěma „mlýnskými“ kameny
Popis kurzu:

MISTR je pozice mezi dvěma „mlýnskými“ kameny – jedním kamenem je vyšší vedení se svými požadavky a druhým kamenem je pracovní tým, který má své potřeby.

Pro členy managementu je mistr jedním z nich. Předpokládají, že ví, kam firma směřuje, a že pracuje na tom, aby jeho tým podával výsledky v nejvyšší možné kvalitě. Pro členy svého týmu je mistr tváří firmy. Má jejich důvěru, že se o ně postará, vytvoří pro ně kvalitní pracovní prostředí a bude trvale prosazovat jejich požadavky. Ale také očekávají, že jim mistr vysvětlí, proč se všechno děje tak, jak se to děje, kam to směřuje a jaký to má smysl. V kurzu se budeme zabývat každodenní náplní práce mistra – co za mistra nikdo jiný nemůže udělat a jak dlouhodobě ve zdraví zvládat tuto náročnou práci.

Komu je kurz určen:
  • mistrům výrobních týmů, mistrům dílny, stavebním mistrům
  • vedoucím pracovních kolektivů
Obsah kurzu:

Role mistra

  • První linie řízení
  • Spojovací článek mezi zaměstnanci a vedením firmy
  • Každodenní náplň práce a osobní role mistra v oblasti motivace, stanovování cílů a ovlivňování výkonů kolegů a podřízených  

Náplň práce mistra - co dělá vedoucí a co nemůže dělat nikdo jiný

  • Shora dolů – podpora záměrů managementu, naplňování společných cílů
  • Zdola nahoru – opora svého týmu, vytváření prostředí pro práci svých lidí
  • Příprava na budoucí úspěch, vztahy 

Ovlivňování výsledku práce týmu - vědomé a záměrné zacílení na budoucnost

  • Autorita
  • Dosahování výsledku prostřednictvím druhých lidí
  • Principy motivace
  • Pěstování žádaného a hubení nežádaného 

Manažerské řemeslo

  • Zadávání, podpora provedení, přebírání výsledku a hodnocení 

Výběr osobních postupů podle individuálních dispozic

  • Konzistence a rovnováha mezi profesionalitou a osobním přístupem 

Emoční rovnováha, oceňování a předcházení konfliktům 

  • Osobní stabilita
  • Dodávání energie
  • Ovlivňování výkonu - zpětná vazba (jak to dělat příště lépe)
Cíle kurzu:
  • naučíte se vědomě orientovat na budoucnost – aby příští rok byl v práci světlejší
  • na základě zkušeností si uvědomíte možnosti a zákonitosti ovlivňování lidí
  • pochopíte důležité souvislosti při řízení každodenního pracovního vztahu
  • budete umět pracovat s očekáváními obou „kamenů“ a budete schopni jejich očekávání naplnit 
  • vyzkoušíte si, jak si nastavit rovnováhu mezi vstřícností a vyžadováním
  • použijete v nácviku „modelové“ postupy zpětné vazby a hlavně uvidíte jejich praktické využití pro odpověď na otázky: Zasáhnout, nebo nezasáhnout? Poradit řešení, nebo nechat pracovníka, aby ho hledal sám? 
  • Dozvíte se, co dělat v kolizních situacích – jak reagovat, když je konflikt za dveřmi
úroveň

základní

jazyk
cz

délka kurzu

4 hodiny

Vyberte termín a místo konání
21. 11. 2025 09:00 - 16:30 cz
Prezenčně
Praha 1
12. 3. 2026 09:00 - 16:30 cz
Prezenčně
Brno
23. 4. 2026 09:00 - 16:30 cz
Prezenčně
Praha 1
Počet účastníků

Potřebujete poradit?

+420 499 810 606
Nevybrali jste si? nevadí!

Připravíme vám školení na míru